Získavanie informácií a ich šírenie medzi zamestnancami sú pre úspech každej spoločnosti mimoriadne dôležité. Tlačené firemné noviny sa považujú za efektívny a najrýchlejší informačný kanál medzi vedením firmy a ľuďmi. Základom firemných novín je a aj v budúcnosti ostane šírenie a formovanie firemnej kultúry.
Zamestnanci sú na prvom mieste. Ak sa staráte
o
richard bransonsvojich zamestnancov, postarajú sa o Vašich klientov.
Firemné noviny formujú vzťahy medzi vedením spoločnosti a zamestnancami
- dávajú informácie o firme, jej najbližších zámeroch
- oboznamujú o krokoch top manažmentu, o dosiahnutých cieľoch a možnostiach zefektívnenia prebiehajúcich organizačných procesov
- oboznamujú o oceneniach, či o vývoji zisku
- oboznamujú o prípadných problémoch, či ťažkostiach, prijateľnejším spôsobom zverejňujú celofiremný príkaz, čím vytvárajú úprimnú atmosféru dôvery a imidž spoločnosti alebo firmy zostáva naďalej pozitívny
- v prípade zahraničného investora predstavujú zamestnancom pre lepšie chápanie aj osobitosť danej krajiny
Firemné noviny dávajú zamestnancom priestor
- dávajú priestor na názory a postrehy zamestnancov a získavajú tak cenné informácie na zlepšenie vzťahov a produktivity práce
- uverejňujú ocenených alebo najlepších zamestnancov, jubilantov, svadby …
- stmeľujú zamestnancov a formujú ich vzťah k spoločnosti, pre ktorú pracujú, umocňujú lojalitu k zamestnávateľovi
- uverejňujú témy z mimopracovných akcií, ktoré pre zamestnancov firma organizuje uverejňujú príspevky zamestnancov
- uverejňujú témy zo spoločenského, kultúrneho a športového života, čím zväčšujú dôveryhodnosť cielených informácií, príjemným doplnkom sú ankety, krížovky.
Firemné noviny formujú vzťahy s verejnosťou
- zlepšujú imidž a pozíciu firmy v očiach verejnosti
- vyvolávajú záujem o produkty a služby
- ovplyvňujú potenciálneho zákazníka
- vytvárajú dojem úspešnosti a vyrovnanosti
- reprezentujú.